perjantai 20. helmikuuta 2015

Fiktiota

Kaikenlaista tulee mietittyä tämän mahon kropan kanssa eläessä. Esimerkiksi sellainen täysin turha fiktiivinen skenaario on käynyt mielessä, että mitä jos minä ja mieheni eroaisimme, ja löytäisin jonkun muun miehen, niin mitä hänelle sanoisin.

Tähän väliin pitää siis sanoa, että tämä on täysin turha ajatus siksi, koska minulla tai miehelläni ei ole vähäisintäkään aikomusta erota ikinä. Ei todellakaan.

Mutta kun minä olen tällainen ajatuksilla leikkijä.

Niin, mitä sanoisin sille kuvitteelliselle miehelle? Sanoisin, että jos koskaan haluat lapsia, sinun ei kannata olla minun kanssani. Vaikka kuinka olisimme rakastuneita toisiimme, meidän ei kannata olla yhdessä, koska minä en voi antaa sinulle lasta. Ai miksen voi? Koska olen maho. Sillä tavalla maho, ettei kukaan osaa sanoa, missä on vika, eikä siis kukaan myöskään osaa sitä vikaa korjata. Ai miten niin voin väittää olevani maho, vaikka minulla onkin yksi biologinen lapsi? No, joko se lapsi oli täydellinen ihme, tai sitten se totaalinen mahous alkoi vasta hänen syntymänsä jälkeen. Mutta oli miten oli, minusta ei tule sinun lastesi äitiä, koska en voi niitä lapsia sinulle tehdä.

Voi mikä onni, etten tätä faktaa itsestäni tiennyt silloin kauan kauan sitten, kun mieheni tapasin. Ei ollut tämä fakta estämässä meidän onneamme. Ja yhdessä me saimme aikaiseksi yhden suuren ihmeen, meidän ainoan ja ainoaksi jäävän lapsemme.

2 kommenttia:

  1. Hei! Löysin blogisi sattumalta kun googletin lapsettomuushoitoja. Pidin itse aikoinani blogia sekundaarisesta lapsettomuudesta ja vihdoin 4. ICSIn jälkeen saimme toisen pojan! Mikäli sinua kiinnostaisi vilkaista blogiani aiheesta, niin annan mielelläni osoitteen :). Meillä jäi viimeisestä hoidosta pakkaseen 5 alkiota, joista yksi siirtettiin tällä viikolla eli kolmannesta haaveillaan ;).

    VastaaPoista